• Super League: Πέντε ομάδες κινδυνεύουν με πρόστιμαΣε απολογία Παναθηναϊκός, ΠΑΟΚ, Ολυμπιακός, Παναιτωλικός και ΠΑΣ Γιάννινα.
  • NBA και 2Κ έδωσαν τα χέρια για άλλα 7 χρόνια και 1 δισ. δολάριαΗ Take-Two Software Inc., το NBA και η Ένωση Παικτών συμφώνησαν για περαιτέρω συνεργασία 7 ετών, που θα φέρει πακτωλό χρημάτων στα ταμεία της κορυφαίας μπασκετικής λίγκας του πλανήτη.
  • ΑΕΚ-Ντιζόν 80-56Η ΑΕΚ δεν άφησε τη Ντιζόν να... πάρει ανάσα, επικράτησε 80-56 κι έκανε άλλο ένα βήμα για την πρωτιά του ομίλου της στο Basketball Champions League.
  • Australian Open: Στους «32» Τσιτσιπάς και Σάκκαρη (video)Ελληνική προέλαση στα κορτ της Αυστραλίας.
  • Ντεμπούτο ο Πρίγιοβιτς, πρόκριση η Αλ ΙτιχάντΤην πρώτη του εμφάνιση με την Αλ Ιτιχάντ έκανε ο Αλεξάνταρ Πρίγιοβιτς.
  • Διπλό «χτύπημα» ο ΠΑΟΚ: Παίρνει και Σβιντέρσκι και ΜίσιτςΟλοκληρώνει άμεσα την απόκτηση του φορ και του μέσου ο «Δικέφαλος του Βορρά».
  • ΠΑΣ Γιάννινα: Πήρε δανεικό τον Μάνο από τον ΟλυμπιακόΑναμένεται το βράδυ της Τετάρτης στα Ιωάννινα ο 24χρονος φορ.
  • Κύπελλο Ασίας: Ανατράπηκε από συμπαίκτη του και κέρδισε πέναλτι! (video)Οποιος πιστεύει ότι έχει δει τα πάντα από «μαϊμού» πέναλτι ας ρίξει καλύτερα μια ματιά στον αγώνα Αυστραλία – Συρία για το Κύπελλο Ασίας.

 

 

 

 

 

Η Αρτα και η Τοσκάνη

από vagelis kond
Η Αρτα και η Τοσκάνη

Του ΑΡΗ ΡΑΒΑΝΟΥ

Είμαι σίγουρος ότι θα αναρωτιέστε για την επιλογή του τίτλου. Τι σχέση μπορεί να έχει η Τοσκάνη με την Αρτα; Η σύντομη απάντηση είναι ότι στη χώρα μας δεν χρειάζεται να ανακαλύπτουμε την πυρίτιδα συνεχώς.  Και αναφέρομαι φυσικά στην εκμετάλλευση του πλούτου της αγροτικής παραγωγής και της σύνδεσής της με τον τουρισμό. Αν τα δούμε αυτά τα δύο ως ένα ενιαίο προϊόν, τότε μια περιοχή όπως η Αρτα είναι βέβαιο ότι θα πρωτοπορούσε. Μπορεί να ακούγεται αυτονόητο, όμως όλοι ξέρουμε ότι δεν είναι. Τι χρειάζεται λοιπόν; Ας αντλήσουμε συμπεράσματα από την Τοσκάνη, η οποία μπορεί να βρίσκεται γεωγραφικά κοντά μας, απέχει όμως έτη φωτός σε αποτελέσματα σε σύγκριση με τη χώρα μας και σίγουρα από την περιοχή μας.
Εκεί, η κυβέρνηση είχε -εδώ και αρκετές δεκαετίες- αναγνωρίσει ότι η αγροτική παραγωγή αποτελούσε την ‘ψυχή’ της χώρας. Και για το λόγο αυτό προστάτευσε και οργάνωσε νομικά τον αγροτικό πλούτο με νέες κατευθυντήριες, οδηγίες και κανονισμούς για κάθε περιφέρεια, για κάθε δραστηριότητα, για κάθε προϊόν. Αυτό το πλαίσιο που δημιουργήθηκε από το 1985 και ύστερα, όχι μόνο έγινε σεβαστό από όλους του φορείς που συνδιαμορφώνουν την αγροτική παραγωγή και τη φυσιογνωμία κάθε τόπου, αλλά ενισχύθηκε δυναμικά με τη συμπερίληψη όλο και περισσότερων κριτηρίων και παραγόντων που ξεπερνούν τα στενά εσκαμμένα της αγροτικής παραγωγής.
Στο κάδρο ανάδειξης της αγροτικής ταυτότητας ‘μπήκε’ και η μεσαιωνική φυσιογνωμία της περιοχής, τα μοναστήρια, οι πύργοι, οι φάρμες, οι αγροικίες, τα εστιατόρια, οι υπαίθριες αγορές και τα χειροποίητα προϊόντα. Το αποτέλεσμα είναι ότι μετά από 35 χρόνια μια μάλλον περιθωριοποιημένη περιοχής της Ιταλίας αποτελεί πόλο έλξης εκατομμυρίων τουριστών και συμβάλλει ουσιαστικά στην οικονομία της Ιταλίας. Την εμπειρία της Τοσκάνης μιμήθηκαν και οι υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας, οι οποίες προσάρμοσαν τη νομοθεσία στις ιδιαιτερότητες της τοπικής αγροτικής παραγωγής και του πολιτιστικού πλούτου της κάθε περιοχής με πολλαπλασιαστικό όφελος για τη συνολική τουριστική ανάπτυξη ολόκληρης της Ιταλίας.
Αναρωτιέται λοιπόν κανείς: εμάς τι μας λείπει; Γιατί τα προϊόντα μας δεν έχουν την ίδια απήχηση με τα προϊόντα της Τοσκάνης; Είναι χειρότερα τα φρούτα και τα λαχανικά μας; Είναι χειρότερα τα χειροποίητα προϊόντα μας; Γιατί η περιοχή μας δεν αποτελεί πόλο έλξης ποιοτικού τουρισμού που θα έρθει να ζήσει εμπειρία ανάλογη με αυτή της Τοσκάνης; Είναι πιο πλούσια η ιστορική ταυτότητα της Τοσκάνης από αυτή της  Άρτας και ευρύτερα της Ηπείρου; Είναι λιγότερο ελκυστικές οι φυσικές ομορφιές ή η ποικιλότητα της φυσιογνωμίας κάθε γωνιάς της πλούσιας περιοχής μας; Είναι λιγότερο ελκυστικός ο θησαυρός της εκκλησιαστικής κληρονομιάς; Ασφαλώς και όχι.
Το γεγονός ότι η Τοσκάνη έχει εξελιχθεί σε μια καταξιωμένη δύναμη στον αγροτουρισμό και αποφασιστικό παράγοντα κίνησης της ιταλικής οικονομίας δεν οφείλεται στην ανωτερότητα των προϊόντων της.
Αυτό που διαφοροποιεί το παράδειγμα της Τοσκάνης από αυτό των περισσοτέρων περιφερειών της Ελλάδας είναι το ζήτημα της συνολικής αποτύπωσης του δυναμισμού τους. Είναι η έλλειψη συγκροτημένης και μακρόπνοης στρατηγικής, για τον αγροτουρισμό μας, τον εκκλησιαστικό τουρισμό μας και συνολικά του ποιοτικού τουρισμού της χώρας μας. Μιας προσέγγισης η οποία δεν αντιμετωπίζει κάθε ένα από τα προϊόντα ως αντικείμενο που τυγχάνει διαφορετικής εκμετάλλευσης, αλλά μιας αντίληψης η οποία συνενώνει τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού αλλά και σε επίπεδο επικοινωνίας το σύνολο των προϊόντων, του φυσικού τοπίου και της ιστορίας τους ως ενός συνολικού τουριστικού προϊόντος.
Αυτό οφείλει να μας προβληματίσει. Τροφή για σκέψη.

 

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:

 

Η κατασπάραξη της πολιτικής από τον “επικοινωνισμό” μάς διδάσκει ότι το ψεύδος έγινε πηγή αλήθειας, ότι η επικοινωνιακή απάτη έγινε η οδός μέσω της οποίας ο πολιτικός φτάνει στους σκοπούς του, ότι η ανομία αφήνεται να κατασκευάζει δίκαιο. Να θυμίσω, ως δίδαγμα, το θλιβερό φαινόμενο του κόμματος “για την κατάργηση των φόρων στους μαγαζάτορες της Γαλλίας”, που ίδρυσε ο βιβλιοπώλης από το Λο, Πιερ Πουζάντ. Εκτός από τις βιαιοπραγίες εναντίον των γάλλων εφοριακών, τις διαδηλώσεις και τις περίφημες επιδρομές των οπαδών του που διοργάνωνε εναντίον των εφοριών, ο Πουζάντ εξελέγη το 1956 και βουλευτής της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης, μαζί με άλλους 52 ομοϊδεάτες του. Είθε να μη δούμε και στη χώρα μας κινήματα φοροφυγάδων». (από παλαιότερη συνέντευξη του Αλέκου Παπαδόπουλου, στο Βήμα της Κυριακής, το 2009). Σας θυμίζει κάτι;