• «Ας κοιμούνται με το όνειρο ότι κάποτε μπορεί να ανέβουν στην Β’ Εθνική»Με ανακοίνωσή του, ο Αχιλλέας Μπέος απαντά σε όσα ακούγονται για το πρόσωπό του από παράγοντες της Νίκης και του Ολυμπιακού Βόλου.
  • Πάει για 29 Σεπτέμβρη η σέντρα στη Football LeagueΓια τις 29 Σεπτεμβρίου αποφασίστηκε η έναρξη πρωταθλήματος της νέας Football League στη Συνεδρίαση της Ένωσης το μεσημέρι της Τετάρτης.
  • Επιστροφή Σιδέρη στον ΠΑΣ ΠρέβεζαΜε την φανέλα του ΠΑΣ Πρέβεζα θα αγωνίζεται τη νέα χρονιά ο Φώτης Σιδέρης.
  • Ξεκίνησε χωρίς Κούζικ και Κάστρο ο ΠΑΣ ΓιάννιναΜε δύο απουσίες ξεκίνησε η σεζόν για τον ΠΑΣ Γιάννινα, που το απόγευμα της Τετάρτης έκανε την επίσημη πρώτη προπόνηση.
  • Ξανά στο κάδρο του ΠΑΟΚ ο ΜπράνταριτςΟ Φίλιπ Μπράνταριτς επανήλθε στη λίστα του ΠΑΟΚ για την ενίσχυσή του στη μεσαία γραμμή.
  • Λαμία: Βύντρα και επίσημαΗ Λαμία ανακοίνωσε την απόκτηση του Λουκά Βύντρα.
  • Στην Αθήνα για ιατρικά και υπογραφές με τον Παναθηναϊκό ο Κολοβός «Τρέχει» το θέμα της μεταγραφής του Δημήτρη Κολοβού στον Παναθηναϊκό.
  • ΑΕΚ: Στα κιτρινόμαυρα ο ΒέρντεΠαίκτης της ΑΕΚ και με τη βούλα είναι ο Ντανιέλε Βέρντε.

 

 

 

 

 

 

Η Αρτα και το…ρωσικό κλειδί

από vagelis kond
Η Αρτα και το…ρωσικό κλειδί

Του ΑΡΗ ΡΑΒΑΝΟΥ

Προ ημερών γιορτάσαμε, ιδιαίτερα στην Άρτα, την γενέτειρά του, τον Άγιο Μάξιμο, τον διαφωτιστή των Ρώσων και αυτή η επέτειος είναι μια αφορμή να ανοίξει το φάκελο «θρησκευτικός τουρισμός», η ανάπτυξη του οποίου είναι μια βιώσιμη εναλλακτική πρόταση σύμφωνη με τις διεθνείς τουριστικές τάσεις. Προ ημερών διάβασα για τις κινήσεις του Δήμου Αρταίων για να ενισχυθεί η σχέση της Άρτας με τη Ρωσία. 
Κανείς δεν πρέπει να παραβλέπει ότι οι Ρώσοι θεωρούνται καλοί τουρίστες που διαθέτουν πολλά χρήματα για τις διακοπές τους στην Ελλάδα και συνδυάζουν πάντα την έλευσή τους στη χώρα και με επισκέψεις σε προσκυνήματα. Ο θρησκευτικός τουρισμός έχει τις ρίζες του στην προϊστορική εποχή και αποτελεί ένα σημαντικό μέρος της παγκόσμιας τουριστικής κίνησης και ταυτόχρονα την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή τουρισμού μετά το 2007. 
Και δεν είναι μόνο η επίσκεψη σε ένα ναό ή ένα μοναστήρι, αλλά περιλαμβάνει και την ψυχαγωγία, τον πολιτισμό (ιστορία και αρχαιολογία του τόπου), την περιήγηση και την ανάπαυση (διακοπές). Σε κάθε περίπτωση ο θρησκευτικός τουρίστας μετά την ικανοποίηση του θρησκευτικού του συναισθήματος συμπεριφέρεται ως τυπικός τουρίστας με καταναλωτικές ανάγκες π.χ. κατάλυμα, γεύματα, αγορά ενθυμίων κ.ά. Εάν αναλύσει κανείς προσεκτικά την αγορά της Ρωσίας, θα διαπιστώσει ότι πρόκειται για μια νέα μεγάλη αγορά με έντονα καταναλωτικές τάσεις και με ενδιαφέρον για νέα προϊόντα και νέες εμπειρίες. 
Πολλά από τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου περιβάλλοντος της Ρωσίας που έχουν τις ρίζες τους στο μακρινό παρελθόν παρέμειναν διαχρονικά αναλλοίωτα μέχρι σήμερα. Άρα, δεν είναι δύσκολο να αναδειχθούν και να ενισχυθούν τα κοινά θρησκευτικά, πολιτιστικά και ιστορικά στοιχεία τα οποία ενώνουν την Ρωσία και την Ελλάδα.
Σε όλο τον ελλαδικό χώρο η μορφή αυτή του εναλλακτικού τουρισμού που αφορά το θρησκευτικό σκέλος, αφορά σε δύο περιπτώσεις. Κατά πρώτον, πρόκειται για λατρευτικά μνημεία ή αρχαιολογικούς χώρους, κυρίως της βυζαντινής και μεταβυζαντινής περιόδου, όπου το ενδιαφέρον των επισκεπτών είναι γενικότερο και πέραν των λατρευτικών θεμάτων. Εστιάζει στην ιδιαίτερη γεωγραφική θέση, στην αρχιτεκτονική και στη διακόσμηση. Κατά δεύτερον, πρόκειται για ενεργούς λατρευτικούς χώρους που αφορούν σε προσκυνηματικές δράσεις σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους, όπως είναι ο Δεκαπενταύγουστος ή τα πανηγύρια, αλλά η επισκεψιμότητά τους διατηρείται μόνο σε αυτές τις περιόδους, δηλαδή δεν ανοίγεται σε όλο το χρόνο. Το ζητούμενο είναι να παραχθεί ενδιαφέρον από τους αρμόδιους πολιτειακούς φορείς και κυρίως από την αυτοδιοίκηση της περιοχής μας ως προς τον προσανατολισμό στο συγκεκριμένο είδος εναλλακτικού τουρισμού, διότι, στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε και το προϊόν για τους υποψηφίους επισκέπτες. Ενδεχομένως, μια περισσότερο δυναμική επικοινωνιακή πολιτική εκ μέρους των Υπουργείων Πολιτισμού και Τουρισμού σε συνεργασία με τη Μητρόπολη και το Δήμο, αλλά και τους ενδιαφερόμενους τοπικούς φορείς, παράλληλα με την βελτίωση των υποδομών και τη συντήρησή τους, θα διευκόλυναν την πρόσβαση και την παραμονή σε τέτοιους τόπους. 
Δηλαδή, οδικό δίκτυο για απομακρυσμένες μονές, περισσότερα κέντρα πληροφοριών, χώροι εστίασης και διαμονής, να μπορούν να δώσουν μεσοπρόθεσμα θετικά αποτελέσματα, πάντα με τον ανάλογο σεβασμό στο θρησκευτικό αίσθημα και στην ιστορία και τη φύση του χώρου. Σαφώς και η ανάδειξη της ιστορίας του κάθε λατρευτικού τόπου, δηλαδή το πώς διαμορφώνουμε το «αφήγημα», θα πρέπει να γίνει κτήμα όλων μας όσων έχουν την επικοινωνία και με τους συμπολίτες μας, αλλά και με ανθρώπους στο εξωτερικό, για να δώσει τα στοιχεία αυτά που χρειάζεται για την αύξηση του τουριστικού ενδιαφέροντος για τον θρησκευτικό τουρισμό.
Επανερχόμενος όμως στην αρχή του κειμένου, είναι κρίσιμο να αξιοποιηθεί στο μέγιστο η άριστη εικόνα που έχει ο ρωσικός λαός για την Ελλάδα και να ενδυναμωθεί η πολιτισμική, πολιτιστική και θρησκευτική σχέση των δυο πλευρών. Και εάν υπάρξει συγκεκριμένο σχέδιο με συγκεκριμένα βήματα που δεν θα ξεχαστεί πολύ γρήγορα, τότε ευρύτερα η βυζαντινή Άρτα, μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης για χιλιάδες Ρώσους τουρίστες που δεν θα μείνουν μόνο στο θρησκευτικό πεδίο, αλλά θα έχουν την ευκαιρία για εξορμήσεις στον Αμβρακικό Κόλπο, στα ορεινά χωριά μας, κ.α. Δεν είναι δύσκολο η ανάπτυξη της περιοχής μας να…ξεκλειδώσει και με…ρωσικό κλειδί!

«ΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ, ΠΙΣΩ»!
Προηγούμενο άρθρο
«ΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ, ΠΙΣΩ»!