ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Χάποελ Ιερουσαλήμ-ΑΕΚ 70-83 Η «Ένωση» άντεξε στις αντεπιθέσεις της Χάποελ κι έφυγε με ένα παλικαρίσιο διπλό (83-70) από την Ιερουσαλήμ.Οπαδός της Γουλβς πήγε στο Νιούκαστλ με Ryanair μέσω Ισπανίας γιατί ήταν φθηνότερο από το τρένο!Το εισιτήριο με τρένο από το Γουλβερχάμπτον στο Νιούκαστλ του φάνηκε ακριβό. Έτσι, ταξίδεψε για την πόλη της βορειοανατολικής Αγγλίας μέσω Ισπανίας, με Ryanair! Η φοβερή κίνηση του οπαδού της Γουλβς.Καλόγριες ξάφριζαν πάνω από 500.000 δολάρια από σχολείο για να πηγαίνουν στα καζίνο του Λας ΒέγκαςΑν και καλόγριες, το «ου κλέψεις» μάλλον δεν το είχαν ακούσει ποτέ τους.Ξέσπασμα Μαρτίνς στα αποδυτήρια, «βλέπει» πόλεμο της διαιτησίας στον ΟλυμπιακόΟ Πέδρο Μαρτίνς ξέσπασε στα αποδυτήρια μετά το ματς με την Ξάνθη και φώναζε για τη διαιτησία.Προμηθέας-Οστάνδη 84-88Ο Τόνι Μέιερ ήταν εκπληκτικός αλλά ο Προμηθέας Πατρών γνώρισε την ήττα με 88-84 από την Οστάνδη εντός έδρας.
  • Χάποελ Ιερουσαλήμ-ΑΕΚ 70-83 Η «Ένωση» άντεξε στις αντεπιθέσεις της Χάποελ κι έφυγε με ένα παλικαρίσιο διπλό (83-70) από την Ιερουσαλήμ.
  • Οπαδός της Γουλβς πήγε στο Νιούκαστλ με Ryanair μέσω Ισπανίας γιατί ήταν φθηνότερο από το τρένο!Το εισιτήριο με τρένο από το Γουλβερχάμπτον στο Νιούκαστλ του φάνηκε ακριβό. Έτσι, ταξίδεψε για την πόλη της βορειοανατολικής Αγγλίας μέσω Ισπανίας, με Ryanair! Η φοβερή κίνηση του οπαδού της Γουλβς.
  • Καλόγριες ξάφριζαν πάνω από 500.000 δολάρια από σχολείο για να πηγαίνουν στα καζίνο του Λας ΒέγκαςΑν και καλόγριες, το «ου κλέψεις» μάλλον δεν το είχαν ακούσει ποτέ τους.
  • Ξέσπασμα Μαρτίνς στα αποδυτήρια, «βλέπει» πόλεμο της διαιτησίας στον ΟλυμπιακόΟ Πέδρο Μαρτίνς ξέσπασε στα αποδυτήρια μετά το ματς με την Ξάνθη και φώναζε για τη διαιτησία.
  • Προμηθέας-Οστάνδη 84-88Ο Τόνι Μέιερ ήταν εκπληκτικός αλλά ο Προμηθέας Πατρών γνώρισε την ήττα με 88-84 από την Οστάνδη εντός έδρας.
  • Πρόστιμα σε ΠΑΣ Γιάννινα και ΑΕΛΜοίρασε πρόστιμα η πειθαρχική της Super League.
  • Οι αντίπαλοι της Εθνικής Ελπίδων στα προκριματικά του Euro U21 2021Γνώριμες ομάδες στον δρόμο της Ελλάδας.
  • Μπαρτσελόνα: Βαριά «καμπάνα» σε Ντεμπελέ!Ο Γάλλος καλείται να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, μετά το νέο πειθαρχικό παράπτωμα στο οποίο υπέπεσε.

 

 

 

 

 

ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΑΜΒΡΑΚΙΑΣ ΕΝΤΟΠΙΣΤΗΚΕ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΒΟΤΣΑΛΩΤΟ ΔΑΠΕΔΟ

από vagelis kond
ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΑΜΒΡΑΚΙΑΣ ΕΝΤΟΠΙΣΤΗΚΕ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΒΟΤΣΑΛΩΤΟ ΔΑΠΕΔΟ

Το βοτσαλωτό συνδέεται με ένα παρόμοιο δάπεδο, το οποίο εντοπίστηκε σε παλαιότερη ανασκαφή τη δεκαετία του ’70 και ήταν μερικώς καλυμμένο από το ανατολικό τμήμα του κοίλου του Μικρού Θεάτρου.

Κατά τις ανασκαφικές εργασίες του εν εξελίξει του έργου «Εργασίες ανάδειξης και διαμόρφωσης του αρχαιολογικού χώρου του Μικρού Θεάτρου της αρχαίας Αμβρακίας» που εκτελείται από τη Εφορεία Αρχαιοτήτων Άρτας, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, εντοπίστηκε βοτσαλωτό δάπεδο που κοσμεί τον κυκλικό χώρο ενός λουτρού που ανασκάφτηκε βορειοδυτικά του Μικρού Θεάτρου.

Το βοτσαλωτό δάπεδο έχει κυκλικό σχήμα και καλύπτει το κεντρικό τμήμα του κυκλικού χώρου του λουτρού, που προϋπήρχε στην ίδια θέση, όπου αργότερα κατασκευάστηκε το Μικρό Θέατρο. Αποτελείται από μικρά λευκά, φαιοκίτρινα και σκουρόχρωμα ποταμίσια βότσαλα που απεικονίζουν σκηνές που σχετίζονται με το υγρό στοιχείο. Η διακόσμηση περιλαμβάνει τρέχουσα σπείρα που οριοθετεί την παράσταση, στην οποία απεικονίζονται σκηνές ερωτιδέων που παίζουν διάφορα παιχνίδια με κύκνους, ερωτιδέας που ιππεύει δελφίνι, κύκνος που πετά, ψάρια, υδρόβια πτηνά και ένα χταπόδι.

Το βοτσαλωτό συνδέεται με ένα παρόμοιο δάπεδο, το οποίο εντοπίστηκε σε παλαιότερη ανασκαφή τη δεκαετία του ’70 και ήταν μερικώς καλυμμένο από το ανατολικό τμήμα του κοίλου του Μικρού Θεάτρου. Το δάπεδο αυτό είχε αποκολληθεί κατά τις ανασκαφές του 1976. Το παλαιότερο αυτό βοτσαλωτό απεικονίζει ανάλογες παραστάσεις με φτερωτούς ερωτιδείς, κύκνους και δελφίνια και βρίσκεται σήμερα στις αποθήκες του Αρχαιολογικού Μουσείου Άρτας. Βάσει της αρχιτεκτονικής του μνημείου και των βοτσαλωτών των δαπέδων, που ομοιάζουν με ανάλογο λουτρικό συγκρότημα από την αρχαία Κόρινθο (Λουτρό του Κενταύρου), το λουτρό χρονολογείται γύρω στα μέσα του 4ου αι. π.Χ.

Η ανασκαφική έρευνα γίνεται από το μόνιμο εργατοτεχνικό προσωπικό της Υπηρεσίας (κ. Χρ. Νασιούλας, κ. Π. Κατσαρός, κ. Β. Καραγιάννης) υπό την επίβλεψη του δρ αρχαιολόγου κ. Νεκτάριου – Πέτρου Γιούτσου. Τα πρώτα μέτρα προστασίας του ψηφιδωτού ελήφθησαν από τους συντηρητές της Υπηρεσίας, κ. Κωνσταντίνο Υψηλό, κ. Κατερίνα Μπασιάκου, κ. Γεώργιο Μπισμπίκη, οι οποίοι έχουν ξεκινήσει τη σύνταξη μελέτης για τη συντήρηση και στερέωσή του.

Η Άρτα είναι μια πόλη που κατοικήθηκε αδιάλειπτα από την αρχαιότητα έως σήμερα και τα επάλληλα ίχνη των προηγούμενων οικήσεων είναι ορατά σε διάφορα σημεία του σύγχρονου πολεοδομικού ιστού δημιουργώντας ένα παλίμψηστο τοπίο, όπου ενυπάρχουν παρελθούσες στιγμές και μορφές, προβολές των προηγούμενων οικήσεών της, αλλά και παλαιότερες και νεώτερες ιστορικές μνήμες.

Ο χώρος του Μικρού Θεάτρου στο κέντρο της πόλης αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς για τους κατοίκους της. Στόχος του έργου της ανάδειξής του είναι να ενσωματωθεί ο νέος αυτός αρχαιολογικός χώρος στο σύγχρονο αστικό τοπίο και στην καθημερινότητά των κατοίκων.

Η άποψη της «Γ» είναι εκπεφρασμένη, αλλά συνηθίζουν οι ταγοί της Άρτας, να κάνουν πως την λησμονούν και είναι επιβεβλημένη η επανάληψη, ως «μήτηρ μαθήσεως»... Το έργο που επιτελεί η διευθύντρια της Εφορείας Αρχαιοτήτων Άρτας Βαρβάρα Παπαδοπούλου, είναι σπουδαίο. Βεβαίως με την πλήρη συμπαράσταση όλων των στελεχών της υπηρεσίας της.

Αυτό είναι που πρέπει ν’ αξιολογήσουν και ν’ αξιοποιήσουν οι εκπρόσωπο της τοπικής κοινωνίας και όταν μιλάνε για τον πλούτο των βυζαντινών μνημείων, να το εννοούν κιόλας. Με πρώτο βήμα, την ουσιαστική στήριξη κάθε προσπάθειας. Παρά τα αντίθετα, που από ευγένεια, μπορεί να ισχυριστεί η κα διευθύντρια...